Entri pasal mineral water dkt Malaysia



Aku pun trkejut bila dapat tahu hal ni. Baru je lecture aku kasi tahu tadi dalam klass building services. Blajar pasal air. Bila sampai je bab water polution,lecture aku kasi tahu asal usul mineral water. Macam mana mineral water dkt malaysia ni deowg proses.

Ada dua tempat proses mineral water dkt malaysia yang menjijikan. Aku dengar pun naik geli badan ni. Tapi tak pe, aku terus mendengar.

Lecture aku kata dkt situ dah buat kajian,memang sah keadaan dkt situ mcm itu juga..Satu tempat dkt PD(port dickson), tempat deowg sedut air mineral tu betul-betul dkt dgn kandang babi. entah macam mana ar tmpat tu yer???...Gile kot,sbb betul-betul dgn kandang babi. Saluran-saluran air yang lalu dkt situ then masuk dalam botol..perrghhh....

Tempat yg kedua dkt Perak,tapi aku tak pasti lar tempat yang lebih mndalam dkt mna..tp yang pasti dkt perak lar..Tempat ni pula dkt bawah jirat cina.Saluran air tu pula terkena lar sisa-sisa mayat kt situ...ermmm..entah ar pa nak jadi nanti...

Air mineral yang datang dari tempat-tempat yang aku bagi tahu ni memang banyak di pasaran..So,bila nak beli mineral water tu tengok dulu sumber air tu dkt mane...

Sekian.

0 comments :

Post a Comment