Entri pasal nak prgi Genting Highlands

Nak pulang ke halaman rumah slepas hari raya cadang hari khamis mlm.Tp tak jadi pula,tunda time pgi besok. tak pa ar, dah alang-alang nak balik pagi elok sangat lar tuh,boleh singgah Melaka ka KL ka mna-mna ka....


tp lastly ke Genting Highlands jugak....Sbb tuh lar post mcm ni kt FB aku..time ni aku dekat R&R Ayer Keroh..sempat lagi on9 sebab customer order barang...huhuhu..


Time tuh dlm 3.55 ar...sempat ar mkn-mkn jap dkt R&R tuh..after that terus bertolak ke Genting..Dalam perjalanan tuh macam-macam lar aku nampak, ada ya accidnt ar,kreta rosak,tayar pancit n macam-macam lar yang ad kt Highway PLUS niH...



Dalam 5 lebih macam tu pergi isi minyak dulu sebelum nak bergelut dengan lereng bukit nih...nasib baik pakai kereta pick-up...OK lah skit nak naik bukit..dari bawah tu nak naik sampai puncak dalam 108KM ar..Jauh lar jgak kan?urmmm....tp xpa,sbab nak naik punya pasal,sanggop lagi. Lagi pun skali skala ja nak pergi. Last aku naik genting time 3 Tahun....huhuhu..


Aku sampai atas pucak dalam 7 lebih lar...Time-time sampai tuh,perghhhh...sejuk benor macam dalam peti ais ar...Dah lar kabus banyak..menyelubungi kawasan sekitar..haha..Nak cari parking pun payah jugak,banyak yang full. Maklumlah musim cuti sekolah...Dalam kesujukan yang dialami..aku masih lagi steady untuk menahan tahap celcius atas tu...hhehhe....tapi just a moment lar,kalau lama keras pula nanti...hehe..





nanti aku sambung lagi,tak larat nak tulis..hehhe




0 comments :

Post a Comment