Qeustions and answers

Assalamua’laikum, apa khabar smua? i hope u’re great. Btw, dh lama syahmie tak post dalam blog nih..Entah lar dengan kerja lagi, assgmnt lagi, training gitar lagi. Maklumlah orang baru first time nak belajar gitar. So far so good ar.

 

OK2..Btw malam nih ak nak cakap kongsi pasal soalan dan jawapan yang pernah trwujud dalam kehidupan seharian kita. Kadangkala kita fikir ia agak aneh tapi mendatangkan banyak pengajaran kepada kita pada masa akan datang. Tapi ia juga melucukan.

 

Kalau di ingatkn balik masa kita zaman kanak-kanak dulu, kita selalu cakap banyak dan menimbulkan juga pelbagai soalan-soalan menarik kpd phk pnjwb..HEHE. Kadangkala ia ada juga logik dan kadangkala ia jauh dari fikiran manusia dan juga tidak masuk akal. Betul tak korang???

 

Pertama sekali kalau kita tanya dekat ayah kita apa-apa pun soalan mesti jawapan "Yes" yang dia bagi. Contoh lar kan "Ayah, Malaysia turun salji tak?..Mesti la turun tp lambat sikit la". "Ayah, nak panjat pokok kelapa ni boleh tak?..Mesti la boleh, nanti kita panjat sama-sama ok."..

 

Bila kita dah besar sekarang, dah ada kerjaya, kereta, rumah, isteri dan anak-anak, kita sedar bahawa segala jawapan "yes" sebelum ini adalah "wrong" sebenarnya. Tapi dengan maksud yang lain, dia sebenarnya ingin menunjukan kasih sayang yang sempurna kepada yang tersayang.

0 comments :

Post a Comment