Untuk wanita yang nak berkahwin.


Wanita yang mahu berkahwin , cari lah lelaki yang soleh , yang kata org soleh ni bukan bermaksud dia ustaz , ustaz pon ada yg jahat , yang maksud orang soleh ni orang yang kenai tuhan dengan sebenar-benar kenai , yakni org yg ada lesson dalam hidup dah dari malaikat jibril.......

Budak tu miskin tak pe janji dia soleh maka Allah BERI DIA JADI KAYA ...... sepertimana yg kita lihat ayat Al Quran surah Al Nur ayat 32.... Allah berfirman :

" Dan kahwinkanlah orang-orang bujang (lelaki dan perempuan) dari kalangan kamu, dan orang-orang yang salih dari hamba-hamba kamu, lelaki dan perempuan. Jika mereka miskin, Allah akan memberikan kekayaan kepada mereka dari limpah kurniaNya, kerana Allah Maha Luas (rahmatNya dan limpah kurniaNya), lagi Maha Mengetahui. "

ana nak share untuk WANITA yang suka memilih lelaki yg tak beriman tapi pilih dia sebab dia BERDUIT dan BERHARTA.

Kenapa ikut haluan dan kepercayaan begitu ? sedangkan jika si suami itu beriman Allah tak akan biarkan tangan dia kosong jika dia meminta sesuatu dari Allah , orang yang beriman ni dia umpama berada di dalam syurga, dia kehendak apa-apa, dia mohon pada Allah dan Allah pasti tak akan biarkan doa dia kembali kosong .

Ketahuilah memilih org yg ada kekayaan tanpa ada keimanan yg sebenar-benar iman , mereka kadang tengelam arus dengan nikmat yg sudah sedia ada, kadang ia berupa rezeki istidraj nauzubillah. Kamu jangan ragu dengan Allah jika sebelum kamu kahwini dia susah , tp jika dia memang beriman , kamu tunggu la kekayaan yg Allah akan limpahkan pada kamu berdua selepas kawin INSHAALLAH... !

Pilih lah orang yang boleh memberi kamu ILMU AGAMA , orang yang takut akan Allah , kerana pakej yg dia tu ada akan menjaminkan doa-doa dia TIDAK akan di TOLAK ALLAH.

Jika Kamu mahu ke ahkirat maka dunia datang pada kamu , jika kamu mahu dunia maka dunia mungkin lari , dan ahkirat lagi jauh dari kamu....

0 comments :

Post a Comment