MotoGP dan Aku.

Kehangat MotoGP kian terasa apabila Lorenzo & Pedrosa kembali beraksi dekat litar Indianapolis. Setelah sebulan lebih mereka tak dapat beraksi akibat kecederaan. Tapi kali ini, aku rasa Lorenzo dapat tawan balik dekat litar Indianapolis daripada pelumba muda Marquez. Tak berapa bulan saja lagi, MotoGP kembali ke Malaysia. Maybe ini lah first time aku akan jejak kaki aku dekat Sepang International Circuit. In Sha Allah.

Dulu masa kecil, aku memang minat F1, tapi bila dah ada lesen moto ni rasa terminat pulak dekat MotoGP. Ini lah tahun pertama aku tengok motoGP tak putus-putus. Start daripada Losail sampai la dekat Laguna Seca. Tapi ada satu game yang aku terlepas tengok sebab cari file torrent tak jumpa. ^_^

Jorge Lorenzo rider yang aku paling minat sekali. Mungkin dulu VR46 menjadi kegilaan ramai, tapi bila dia masuk team Ducati, performance dia terus down menjunam. Tak dinafikan memang jentera Ducati tu berat nak mampos. Tapi bila VR46(Rossi) join team Yamaha, dia pun dah kembali mantap macam dulu. Apa-apa pun tak boleh lawan dengan Lorenzo lagi.


Apa yang syok nya motoGP ni adalah cornering dengan speed dia. Boleh demam aku tengok moto depa main kona-kona. Kadang-kadang kalau ada masa lapang aku selalu test cornering dekat Jalan Bukit Tinggi,Alor Star ni dengan jentera yang aku sedia ada ni. Tapi hasil dia tak dapat la sebiji macam Lorenzo,Rossi,Pedrosa buat.

*one day i will buy SBK ^_^

0 comments :

Post a Comment