[mood study] Selangkah ke medan Engineering.


Alhamdulillah atas segala kurniaan dari Allah SWT. Aku kembali bersemangat untuk menjadi sebagai seorang Engineer. Jadi, start dari sekarang kena lah setka minda menjadi sebagai seorang pelajar Universiti kembali setalah stengah tahun hanya melihat bintang di langit. Btw, syllabus yang aku kena belajar ni lebih kurang sama macam aku belajar dekat IKM dulu. So, agak bersemangat la sikit nih. Apa-apa pun aku kena belajar bersungguh-sungguh. Dan yang penting aku tak boleh lupa akan tujuan aku hidup di dunia ini. Semuanya kerana Allah SWT. DIA(Allah) adalah segala-galanya.

Diploma in Building (AP116)

Semester 1
- DBN115 Building Construction I
- DBN123 Introduction to Structures
- DBN133 Site Surveying I
- DBN122 Information Technology and Communication Skills

Semester 2
- DBN164 Building Construction II
- DBN163 Building Sciences I
- DBN173 Building Services I
- DBN183 Site Surveying II
- DBN152 Structures I

Semester 3
- DBN214 Building Construction III
- DBN213 Builders Quantities and Estimating I
- DBN223 Building Science II
- DBN233 Building Services II
- DBN232 Structures II

Semester 4
- DBN264 Building Construction IV
- DBN263 Builders Quantities and Estimating II
- DBN273 Building Science III
- DBN283 Building Services III
- ACC104 Accounting and Finance
- BLD272 Building Law
- DBN282 Construction Health and Safety

Semester 5
- BCM307 Practical Training

Semester 6
- DBN314 Building Construction V
- DBN323 Integrated Project
- DBN333 Site Management
- DBN363 Builders Quantities and Estimating II
- DBN342 Contract Administration
- DBN352 Building Economics

0 comments :

Post a Comment